به نام خالق

نا گفته های هشت سال دفاع مقدس

کل دنیا  یکی شد؛قواة العروبه مصری با اسرائیل می جنگید هجده هزار نفر به صدام نیرو داد.یوگوسلاوی اکثر خط ها را می گذاشته بود؛نونی شکل های شلمچه را صربستان قرار داده بود.

صدام حسین با بعضی از موشک ها تانک را نمی زد حتی داخل یکی از مصاحبات خود گفته بود: این موشک ها از تانک گران تر هستند.صدام با این موشک ها انسان می زد.خیلی ها جنگ ایران و عراق را جنگ جهانی سوم می دانند. ایران در ان  سال ها قرار بود با یک کشور بجنگد و از یک کشور اسیر بگیرد؛ایران از ده تا کشور اسیر نگرفت از هجده کشور دنیا اسیر گرفت.

الکساندر دوماراژ وزیر اطلاعات فرانسه تو کتاب خودش به نام جنگ جهانی سوم    می گوید: تو عملیات رمضان پشت خاکریز عراقی ها بودم به سعید اصحاف گفتم یه سه چهار تا از این سیزده ساله ها بگیر ببینم چی به خورد اینا میدن که هر چی  می کشیم مثل موج هی میاد.

به قول گفته حاج اقا قرائتی:هشت سال خون دادن شده چند صفحه توی کتاب راهنمایی و دبیرستان که پنجاه درصد اونم عکس.

زمانی که ایرانیا رفتن خرمشهر را پس گرفتند،لشگر ما اماده و لشگر عراق شکست خورده.ما امدیم بصره را از عراق بگیریم که یک باره اسرائیل جنگ 1982 لبنان را شروع کرد.

تو بعضی از فیلما یارو دو تا کلاش گرفته دستش اون وسط همه رو میزند.

 بعدا ما به خودمان نمی گوییم که چطور هشت سال با این ها جنگیدیم.عراق سربازی هایش چهار ساله بود نه دوساله؛یعنی بعد از سربازی شون یه کوماندو اماده و همه فن حریف بودند.

عموم شهدای ایران از سر و از قلب تیر خوردنند و شهید شدند.در خط مقدم اگر سرتو بالا می اوردی یه قول خودمان یه خال هندی برات می زاشتند.به من و شما نگفتن فاو را چطور گرفتیم؛عملیات فاو ماجرا ها داشت.عملیات فاو یعنی عملیاتی که ما برای بار اول خاک مهم گرفتیم.کشور عراق مثلثی شکل ما پایینش رو گرفتیم؛یعنی صادرات نفت و گازش کلا قطع شد. مهدس های ایرانی روی اروندرود،جاده زدند روی رودخانه را اسفالت کردن.که به ان الان پل بعثت میگند.نحوه ساخت این پل الان دوره دکترای جاده سازی در امریکا تدریس می شود که  چهار تا دانشجو طرحش را ریختند.

فاو 6 نوع جریان اب دارد با 70km سرعت وارد دهنه خلیج می شود و بعد گرد می شود و با 70km بر می گردد؛این وسط بین رفت و برگشت 140km سرعت می گیررد.یعنی می کشیدت پایین قورتت می داد.

اگر هم از اب رد می شدند بعد تا زانو در گل بودند بعد عراقی ها می نشستن پشت ضد هوایی با گلوله22mm که موشک می زدند ؛انسان می زدند یعنی اگر برخورد می کرد به بدن نصف می شدی.

این داستان را یک جانباز  از عملیات فاو در شلمچه که بودم برای من تعریف کرد: من دوسال پیش رفتم شلمچه یه نفر لب اب بود داشت گریه می کرد رفتم پیشش گفت: من یه نفر رو اینجا کشتم.گفتم جنگ بود دیگه دشمن رو کشتی گفت نه خودی بود رفیقم بود.

گفتم چه طوری ؟؟؟گفت توی اب بود یه دفعه یه دونه خورشیدی به شکمش گرفت روده هاش اومد تو دستش سرش اوورد بالا اخ بگه جلو دهنش رو گرفتم سرش رو بردم زیر اب تا عملیات لو نره بعد از چند دقیقه دیدم دست و پا نمی زنه و نگاه کردم دیدم مرده.

 

سرهنگ CIA امریکا رابرت بیل میگه:

بلند شده امده ایران اولین جایی که میره حرم امام خمینی(ره) و بعد میره خانه حسین فهمید.وقتی میاد بیرون رو به دوربین میگه:این بود پدر ما رو در اوورد.

علی اشمر وقتی انفجار را در لبنان انجام داد در وصیت نامه اش نوشته بود:

من شاگرد کلاس اول حسین فهمیده هستم.

مسئول بازسازی حرم امامان در عراق می گوید:

وقتی ضریح ساخته شد و داشتیم از لب مرز ردش می کردیم یه کلونل امریکایی اومد باهامون.بهم گفت دو تا سوال دارم یا جواب نده یا دروغ نگو.گفت لباس غواصاتون چی بود وقتی تونستین فاو رو بگیرین؟؟؟پیش خودم گفتم این بد بخت فکر می کنه به خاطر لباس های غواصی بوده ...برگشتم گفتم خدا من به این چی بگم....بگم ما همون سوره قران رو خوندیم که حضرت نوح گفت و بر کشتی زد ....بگم اسم عملیات رو گذاشتیم یا زهرا 85 درصد از شهدا از پهلو تیر خوردن.گفتم سوال دومت چیه ؟؟؟ گفت اگر دوباره جنگ بشه چند تا حسین فهمیده دارین؟؟؟؟وقتی اینو پرسید سرم رو انداختم پایین چیزی نگفتم.

اخر های جنگ امریکا دیگه خودش وارد جنگ با ما شد و وزیر فرانسه گفت : دولت فرانسه طرح یک عدد اعتای بمب اتم را به صدام برسی می کند..

امام قطع نامه سال 67 را پذیزفت اما ان ها به یک ماه نشده دوباره حمله کردند.امریکایی ها نزد خودشان گفتند این ها که قطع نامه را قبول کردند حتما ترسیدند.امام گفت مگر مردم ما مرده اند مگر مردم خوزستان مرده اند. دوباره امدیم یک حال اسیدی بهشان دادیم.

اگر که ما بخواهیم در بخش هایی از شلمچه برای جوانی که هم سن و سال خودمان بوده فاتحه بفرستیم باید 48  ساعت ارام ارام راه بریم در بعضی از نقاط شلمچه اگر یک قدم خودم را 50 cm فرض کنم 25 نفرشهید شده اند . فاتحه که سهل صلوات هم نمی توانیم بفرستیم.